:: Головна :: :: Пошта :: :: Пошук :: :: Оголошення :: :: Форум ::
Меню
Головна
>>> Про проект
>>> ТЕМА ДНЯ
>>> БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ:
>>> УКРАЇНІСТИКА за КОРДОНОМ
>>> УКРАЇНОМОВНІ ТВОРИ:
>>> КОРИСНІ РЕСУРСИ
>>> СУЧАСНА БІБЛІОТЕКА
>>> З ТВОРЧОГО ДОРОБКУ:
>>> ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ
>>> ИГРОМАНИ. Дискусійний клуб
ФАЙЛИ
Контакт
ЗНАЙОМТЕСЬ:

>>> Ресурси холдінга

Дискуссионный клуб "Библиофан"
  Мои научные новости
  Жизнь - это бесконечная череда мгновений
Открой для себя новую жизнь

  Мой дом

Вітаємо Вас на Бібліотечному інформаційно-освітньому порталі 

Що нового у бібліотеках країни:

Якщо Ви хочете дізнатися про щоденну роботу бібліотеки - Вам сюди!

Приватна бібліотека
Рейтинг: / 16
ГіршаКраща 
З ТВОРЧОГО ДОРОБКУ БІБЛІОТЕКАРІВ - Наукові розвідки

Додатки:
Додаток 1. Вивчення ефективності бібліотечно-інформаційної діяльності

     Мета: максимально повне задоволення потреб користувачів (своєчасність, швидкість привабливість, доступність і привабливість тощо)

Досліджувана категорія Якісна характеристика Специфічні критерії Порядок збору даних
1 2 3 4
Охоплення споживачів бібліотекою 1. Є користувачами
Не є користувачами з причин:
-відсутність потрібної літератури
-комп’ютерів
-через фінансові умови користування
-через поганий сервіс
-дорогі послуги
-через умови місцезнаходження
-погане приміщення
-погане обладнання
-погане, недоброзичливе відношення працівників
-інше
2. Не стали користувачами з причин:
-відсутність потрібної літератури
-відсутність засобів копіювання
-відсутність електронних каталогів та БД
-інше 1. % користувачів до споживачів
Ранжирування причин (за кількістю, або процентами)

2. % відмов вірогідним користувачам
Ранжирування причин. 1. Загальне опитування вірогідних споживачів

2. Загальне опитування користувачів
Задоволення потреб користувачів Задоволені
Незадоволені
 % користувачів, які оцінюють роботу  Загальне опитування користувачів
Відвідуваність найбільш задоволених користувачів  К-сть відвідувань
Ранжирування Підрахунок
Книговидача: окремо за підрозділами
-за темами
-за видами  % до загальної книговидачі Підрахунок
Ранжирування
Повнота та якість фондів  Різноманітність
Новизна
Актуальність
Відповідність запитам основної групи споживачів % до загального фонду
Оборотність
Книгозабезпеченість
 Вибірки за електронним каталогом
Обслуговвання Швидкість
Оперативність
Повнота виконання запиту
Сервіс
Зручності % задоволених (незадоволених) користувачів Опитування
Спостереження
Матеріально-технічне забезпечення процесів обслуговування Сучасність
Різноманітність
Доступність
 % задоволених (незадоволених) користувачів Опитування
Обслуговуючий персонал Доброзичливість
Професіоналізм
дієвість % задоволених (незадоволених) користувачів Опитування
Приміщення Зручність
Комфортність
Відповідність % задоволених (незадоволених) користувачів і споживачів Опитування користувачів та споживачів
Доступність бібліотеки і місцезнаходження Фізична доступність через місцезнаходження
Режим роботи % задоволених (незадоволених) споживачів Опитування споживачів
. . .   

Додаток 2. Трудомісткість тематичного запиту, виконуваного на основі БД

Назва операції Одиниця виміру Норма часу, год. Обсяг робіт Трудомісткість люд/го
Приймання бібліографічного запиту запит 0,008 1 0,008
Уточнення запиту з користувачем запит 0,208 1 0,208
Розробка програми пошуку Ключ.сл 0,033 1 0,033
Пошук за БД. Відбір бібліогр. Записів за умовами (ключ.сл.,рубрики) запись 0,05 1 0,05
Вивід на екран бібліогр. запису запис 0,03 6 0,18
Вивід тексту на принтер. Роздрук картка 0,03 6 0,18
Формування довідки довідка 0,08 1 0,08
Всього    0,739

Додаток 3. Методи збору первинної інформації

Назва Опис Приклад
Альтернативне питання Питання, що пропонує вибрати одне з двох питань “При виникненні потреби у якихось відомостях  чи інформації, ви звернетесь у бібліотеку?” – Так; Ні
Питання з вибірковою відповіддю Питання, що пропонує вибрати одну з трьох і більше варіантів відповіді “Якщо вам потрібно дізнатися про новації у якійсь сфері, ви звернетеся:
1. У бібліотеку
2. До книгарні
3. До Інтернету
4. До друзів
5. Інше
Питання зі шкалою Лайкерта Ствердження з пропозицією вказати ступінь згоди або незгоди з суттю зробленої заяви Невеликі бібліотеки зазвичай обслуговують користувачів краще, ніж великі:
1. Абсолютно не згоден
2. Не згоден
3. Не можу сказати
4. Абсолютно згоден
Семантичний диференціал Шкала відповідей з двома протилежними значеннями: респондент повинен вибрати точку, яка відповідає напряму і інтенсивності його сприйняття Працівники бібліотеки, якою ви користуєтеся:
Досвідчені –>недосвідчені
Професіонали –>непрофесіонали
Сучасні –>старомодні
Шкала важливості Шкала з оцінкою ступеня важливості характеристик: від “зовсім неважливо” до “винятково важливо” Наявність комп’ютерів для користувачів для вас:
1. Винятково важливо
2. Дуже важливо
3. Достатньо важливо
4. Не дуже важливо
5. Зовсім неважливо
Оціночна шкала Шкала, що оцінює якусь характеристику від “незадовільно” до “відмінно” Фонд бібліотеки з питання, що вас цікавить:
1. Відмінний
2. Хороший
3. Задовільний
4. Незадовільний
Шкала зацікавленості у придбання Шкала, що відображає ступінь готовності респондента до користування бібліотекою, придбання її продукції тощо Якщо бібліотека буде надавати послуги користування Інтернетом, ви:
1. Обов’язково скористуєтеся цією послугою
2. Можливо скористаєтесь
3. Ще не знаєте
4. Не скористаєтесь

Додаток 4. Трудомісткість процесу створення бібліографічного запису для БД
     (три предметні рубки)1,

Найменування операції Одиниця виміру Норма часу, год. Обсяг робіт Трудоємкість
Приймання періодичних видань і збірників з відділу комплектування партія 0,18 1 018
Ознайомлення з періодичним виданням, збірником. Встановлення тематики. Розподіл за галузями знань назва 0,017 1 0,017
Перегляд збірників назва 0,05 0 0
Перегляд журналів номер 0,05 1 0,05
Перегляд газет номер 0,03 0 0
Приймання періодичних видань для перегляду і аналітичного розпису партія 0,008 1 0,008
Ознайомлення зі змістом. Аналітичний розпис журналів стаття 0,07 1 0,07
Виділення ключових слів Ключове слово 0,125 0 0
Предметизація статей стаття 0,09 3 0,27
Складання анотації на статті з періодичних видань або збірників анотація 0,23 0 0
Редагування бібліографічного запису у БД запис 0,16 1 0,16
Всього    0,755

Додаток 5. Хронометраж виконання тематичного запиту

Технологічні операції Номера замірів Середнє значення
 1 2 3 4 5 … 50 
        
Вхід в меню програми “Бібліограф” 4 5 5 3,5 4,5 … 4 5
Виконання тематичного запиту за БД “Бібліограф” 600 980 450 780 500 … 390 596
Роздрук бібліографічного запису 26 28 46 31 29 … 32 30

Додаток 6. Види запитань для опитування
Пошукові питання Гіпотеза Джерело інформації
1. Як у сучасних умовах вирішується проблема самоосвіти? 1. Користується бібліотеками (+,-, інколи)
2. Купує книги, журнали (+,-, інколи)
3. Користується Інтернетом та CD-ромами (+,-, інколи) Статистика,
Вторинна інформація: публікації в книгах, журналах, звіти, експертні огляди;
Первинна інформація: опитування
2. Які потужності конкурентних бібліотек? 1. Кращі
2. Гірші
3. Посередні
4. На рівні Вторинна інформація: звіти, огляди діяльності, публікації
Первинна інформація: відвідування, думки користувачів
3. Які підприємства/установи можуть бути споживачами бібліотечно-інформаційної продукції? 1. Учбові заклади
2. Фабрика пошиття одягу
3. Міськвиконком
4. Відділення партії зелених Первинна інформація:
Анкетне опитування, інтерв’ю
Якими мотивами керуються користувачі бібліотеки 1. Зручність розташування (+,-)
2. Якісний склад фонду (+,-)
3. Комфорт(+,-)
4. Сервісні послуги (+,-)
5. Комп’ютерів, ксерокопіювання (+,-)
5. Помірні ціни (+,-)
7. Безплатність (+,-) Збір первинної інформації:
Опитування, експертиза
. . .  

Додаток 7. Макет опитувальної листівки (для машинної обробки)
    
     1. Пронумеруйте нижче перераховані складові ... у порядку зменшення значимості для Вас за п’ятибальною шкалою (число “5” вказує на найбільшу значимість; “4” – меншу; “3” – посередню; “2” – так собі; “1” – малу; “0” – ніякої):

№ Компонент якості Оцінка
1 Анотації до документів у каталогах 
2 Оперативність доставки замовлення 
... ... 

     2. Вкажіть, якою продукцією Ви користуєтеся і наскільки балів реалізовані в ній перераховані компоненти? (від 1 – повністю нереалізовані, до 10 – повністю реалізовані) , використовуючи їхні порядкові номери:

Назва продукту (послуги) № компоненту  Оцінка
Електронний каталог №3 7
. . .  

     3. Як Ви оцінюєте користь від отриманої продукції? (назвіть, якої саме і оцініть за десятибальною шкалою: від 10 – найбільшу, до 0 – ніякої, чому саме):

Назва продукту чи послуги Оцінка Причина
Перелік нових надходжень за темою ... 6 Відсутність анотацій
Місце у читальному залі 5 Погане освітлення і провітрювання
. . .  

     4. Наскільки відповідає ціна, яку Ви заплатили за надану послугу (з переліку) передбачуваному Вами діапазону цін? (відповідає - “+”;  не відповідає – “-“).

Назва послуги (продукту) Оцінка
Список літератури до дисертації +
Ксерокопіювання великої кількості сторінок -
 . . . 

     5. . . .
     6. Вкажіть Ваш вік, профіль роботи і посаду.
     7. Інше

     Дякуємо за співпрацю.
    
     Результати опитування фіксуються у БД, напр., У MS ACCESS.
    
 Значимість Оцінка Сегмент
Date W1 w2 w3 w4 w5 m1 m2 m3 m4 m5 Seg
29.03.02 4 5 2 1 3 2 3 2 2 4 3
29.03.02 5 2 1 3 4 4 3 4 2 2 2
: : : : : : : : : : : :
30.12.02 2 1 2 3 3 2 2 2 2 2 4
    
     Обробка даних за представленим масивом ведеться тільки після попереднього сортування масиву за сегментами. Загальну БД необхідно розділити на “j” масивів, що відповідають кількості сегментів. Далі обробку кожного з розділених масивів, що мають відношення до окремих сегментів ринку, потрібно вести окремо.
     Найкраще результати опитування за кожною з ознак відобразити у формі діаграми.
    
Додаток 8. Логічна структура інструментарію

Операційне поняття Індикатор Тип шкали виміру Номер у анкеті
1 2 3 4
Відношення до бібліотеки
Характеристика бібліотеки як сфери суспільно-економічної діяльності Індивідуальна оцінка  Рангова 
Характеристика бібліотеки як можливості підвищити свій соціально-іміджовий стан Індивідуальна оцінка   
Характеристика бібліотеки як унікальної можливості підвищити свій професійний рівень Індивідуальна оцінка   
Обмеженість особистої користі у користуванні бібліотекою Індивідуальна оцінка Рангова 
Оцінка створюваних умов для самоосвіти Ступінь задоволення  
Особиста установка на самоосвіту Мотиви бажання Номінальна 
Заняття самоосвітою для підвищення професійного рівня Мотиви бажання Рангова 
Переваги інших бібліотек, якими користується респондент Індивідуальна характеристика  
Оцінка рівня корисності від користування бібліотекою Індивідуальна оцінка Інтервальна 
Імідж працівників
Відношення до своїх обов’язків Загальна оцінка Рангова 
Старанність Загальна оцінка  
Корисність для споживача Ступіть  
Життєві і ділові орієнтири Характер  
Рівень освіти (неформальний) Індивідуальна характеристика  
Рівень вихованості   
Широта інтересів   
Особиста привабливість   
Оцінка матеріально-технічного забезпечення бібліотеки Індивідуальна характерисьтика Інтервальна 
. . .

1 Пилко И.С., Тараненко Л.Г. Электронный библиографический сервис: расчеты и просчеты // Библиография.-2000.-№6.-С.3-8.

Міщенко Г.Г., Пхайко К.М.

Версія з таблицями і схемами у розділі "Файли"



< Попередня
Головна | >>> Про проект | >>> ТЕМА ДНЯ | >>> БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ: | >>> УКРАЇНІСТИКА за КОРДОНОМ | >>> УКРАЇНОМОВНІ ТВОРИ: | >>> КОРИСНІ РЕСУРСИ | >>> СУЧАСНА БІБЛІОТЕКА | >>> З ТВОРЧОГО ДОРОБКУ: | >>> ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ | >>> ИГРОМАНИ. Дискусійний клуб | ФАЙЛИ | Контакт |
Підпишіться на новини!

 

http://mysciencehighlights.org/ Мои научные новости -- уникальная возможность получать абстракты из полторы сотни англоязычных журналов по всем академ темам на имейл или посредством новостной ленты! Вам всего лишь необходимо зарегистрироваться,  указать тему,  ключевые слова,  и сведения о новых публикациях с высокой степенью ревалентности вам обеспечены! Информация о  ресурсе тут

Зараз на сайті:
Гостей - 398
 
 
©Copyright 2005-2007 Бібліотечний інформаційно-освітній портал
Використання інформації з рекламних та інших матеріалів цього сайту для передруку, внесення в бази даних для подальшого комерційного використання, розміщення матеріалів в ЗМІ та мережі інтернет можливе лише за умови розміщення прямого посилання на сайт http://www.librportal.org.ua

:: up::
bigmir)net TOP 100