:: Головна :: :: Пошта :: :: Пошук :: :: Оголошення :: :: Форум ::
Меню
Головна
>>> Про проект
>>> ТЕМА ДНЯ
>>> БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ:
>>> УКРАЇНІСТИКА за КОРДОНОМ
>>> УКРАЇНОМОВНІ ТВОРИ:
>>> КОРИСНІ РЕСУРСИ
>>> СУЧАСНА БІБЛІОТЕКА
>>> З ТВОРЧОГО ДОРОБКУ:
>>> ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ
>>> ИГРОМАНИ. Дискусійний клуб
ФАЙЛИ
Контакт
Виртуальный секретарь "Мои научные новости"
Жизнь - это бесконечная череда мгновений
Мой дом
"Бібліофан" Дискусійний клуб
"Бібліотекарі усіх країн - об'єднуйтесь!
Who's Online
Зараз на сайті:
Гостей - 77
Популярні

Вітаємо Вас на Бібліотечному інформаційно-освітньому порталі 

Презентація сайтів бібліотек
Наукова бібліотека Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова

  Сайт  http://libonu.od.ua пропонує розділи: Головна; Новини; Загальна інформація; Структура; Науково-видавнича діяльність; До 150-річчя ОНУ; Вчені ОНУ; Електронна бібліотека; Електронні ресурси; Репозитарій; Книжкові пам`ятки: до Державного реєстру; Фонди; Періодичні видання ОНУ; Національне надбання; Методична робота; Дипломні роботи; Віртуальні виставки; Виховна робота; Віртуальна довідка;  Вісник ОНУ серія: Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство - сайт журналу vislib.onu.edu.ua; Електронний репозитарій; Репозитарій ОНУ; Електронний каталог; Електронна повнотекстова бібліотека старовинних видань; Імідж-каталоги: Стародруки, Іменні колекції, Алфавітний каталог книг, Періодичні видання

Що нового у бібліотеках країни:

Якщо Ви хочете дізнатися про щоденну роботу бібліотеки - Вам сюди!

Правознавство. Популяризація правових знань. Метод. рекомендації
Рейтинг: / 7
ГіршаКраща 
Творчество библиотекарей - Літературно-мистецькі заходи

Методичні рекомендації на допомогу бібліотекам по популяризації правових знань.
Видання  Сарненської Централізованої системи публічно-шкільних бібліотек (2006 р.) містить рекомендації по популяризації правових знань в публічно - шкільних бібліотеках . Матеріал буде корисним для бібліотечних працівників, вчителів.

Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись.
Примножувать  багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї, і за честь стояти.
Безкрайнії поля її любити,
І щовесни  журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Олена Більська

ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ І МЕТОДИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТА ДОЗВІЛЛЄВО - ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БІБЛОТЕК ПО ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ПРАВОВИХ ЗНАНЬ 

Учитися жити по закону,
поважати закон і виконувати його,
людина повинна з малих літ,
 з сім'ї , дитячого садка, школи.
Є.М. Рибінський

В умовах розбудови демократичної, правової Української держави в центрі уваги має бути особистість Дитини.

 Дитинство—найважливіший і неповторний період у становленні особистості. Саме в цей період людина потребує найбільшої уваги і захисту. Від ставлення до дітей, розуміння їх проблем, інтересів та потреб, стану охорони дитинства залежить доля кожної людини і розвиток суспільства в цілому.

 Найважливішим завданням є формування майбутнього країни, виховання вільних, відповідальних людей, гідних громадян своєї держави. Визначальною характеристикою громадської зрілості є розвинена правосвідомість — усвідомлення особою своїх прав, свобод, обов'язків, позитивне ставлення до закону, до держави.

Права дитини закріплені у Міжнародному праві у вигляді загальновизнаних стандартів, що містяться у міжнародних угодах і рекомендаціях міжнародних організацій, зокрема в Декларації прав дитини ( 1959 р. ) і Конвенції про права дитини, схваленої на 44-й сесії Генеральної Асамблеї Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1989 року ( набула чинності для України з 27 вересня 1991 р. )

Сьогоднішні діти - це дорослі XXI століття. Тому головним завданням дитячої бібліотеки поряд з сім'єю, школою і іншими соціальними інститутами суспільства - допомогти їм засвоїти соціально-правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

 Працівники публічно—шкільних бібліотек повинні знати положення і статті Конвенції ООН про права дитини.

Ст.13 Дитина має право на пошук, отримання і передачу інформації.

 Ст.17 Дана стаття признає право дітей на користування засобами масової інформації, які відповідають мовним потребам дитини.

 Ст. 28 і 29 присвячені визнанню прав дитини на освіту, яка сприяє розвитку особистості, таланту, розумових і фізичних навиків дітей в найбільш повному об’ємі.

 Згідно з цими статтями бібліотеки як інформаційні центри повинні забезпечити доступ до інформації і матеріалів в області освіти і професійної підготовки для всіх дітей.

 Ст.31 Констатує право дитини на відпочинок і дозвілля, вільно брати участь в культурному житті, займатися мистецтвом. Ця стаття відповідає важливому аспекту бібліотечної діяльності -виконанню функції центрів організації змістовного дозвілля дітей.

 Зміст Конвенції складний для розуміння дітей, бібліотекарям необхідно використовувати такі форми і методи, які допомогли б познайомити дітей з її положеннями на зрозумілій для них мові.

 Перш за все, це різноманітні тематичні полички, книжкові виставки, перегляди літератури : "Я - дитина, я - людина", "Твої права і обов’язки", "Правовий компас", "Знай свої права змолоду".

 В масових заходах можуть використовуватись приклади з книг статей, періодики, мультфільмів, які роз'яснювали б дітям положення і статті Конвенції.

 Не менш важливі ігрові форми роботи : це - літературні ігри "Ваші права, діти", "3 героями казок по статтях Конвенції", ролеві, ситуаційні ігри "Правова асамблея героїв книг", "З дітьми про серйозне", ігри, конкурси, турніри сімей-ерудитів "Вчимося захищати свої права

Конвенція твоїх прав" конкурси "Кращий знавець права", "Права людини і моя особиста думка", зустрічі з працівниками міліції, медичними працівниками, засідання “ Круглого столу ”: “ Держава, діти і право ”, “ Права і обов'язки дітей ”, “ Якщо ви потрапили в біду ”.

 Важливим аспектом роботи бібліотек в даному напрямку є широке ознайомлення дітей, вчителів, батьків зі статтями Конвенції, інформування про її наявність у фонді і надання в користування читачам.

 В каталозі і систематичній картотеці статей повинна бути виділена рубрика "Права дітей" /в розділі 67 "Держава і право"/, в яких, крім тексту Конвенції, будуть зібрані і інші нормативні міжнародні і українські акти і документи, що їх коментують.

ПРАВА ДИТИНИ, ЗГІДНО З КОНВЕНЦІЄЮ

  •  Всі права і свободи, вказані в Конвенції, належать кожній дитині, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови і віросповідування. /ст.2/
  • Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток. /ст.6/
  • Кожна дитина має право на ім'я. /ст.7/
  • Дитина має право на індивідуальність. /ст.8/
  • Ніхто не має права розлучати дитину з батьками. /ст.9/
  • Дитина має право вільно виражати свою думку. /ст.13/
  • Дитина має право на особисте життя, недоторканість житла, тайну кореспонденції. /ст.16/
  • Ніхто не має права кривдити іншу людину, принижувати її і жорстоко наказувати. /ст.І9/
  • Дитина має право на користування сучасною охороною здоров'я. /ст.24/
  • Дитина має право на освіту. /ст.28-29/
  • Кожна людина, і дитина теж, має право на відпочинок. /ст. 31/
  • Ніхто не може зробити дитину рабом. /ст. 32 /
  • Ніхто не повинен катувати, принижувати чи жорстоко наказувати дитину. /ст.37/
  • Ніхто не має права посадити людину в тюрму, якщо вона не винна. Кожен має право на справедливий суд і дитина теж. /ст.40 ст.11/

З ДІТЬМИ ПРО СЕРЙОЗНЕ: / Ситуаційна гра для учнів 5-7 кл. /

Мета : допомогти дітям зрозуміти взаємозв'язок між моральними і правовими нормами.

ТЕКСТИ КАРТОК :

1. Старшокласники примушують малюків-учнів 1-2 класів носити їм портфелі. / Моральна і правова. Ст. 32, ст. І9 /

2. Миколу звинуватили в крадіжці і до суду посадили в тюрму. / Правова. Ст.40 /

3. Наталку забрали у безробітної матері і вивезли в іншу країну. / Правова. Ст. 9 /

4. Олег захворів, йому потрібна операція, але в лікарні його відмовились лікувати, тому що у його батьків немає коштів. / Правова. Ст.6 /

5.Оля написала листа, вчителька взяла його з парти дівчинки і прочитала його всьому класу. / Правова. Ст.16 /

З ГЕРОЯМИ КАЗОК ПО СТАТТЯХ КОНВЕНЦІЇ:  Правова гра для учнів 4-5 кл.

Мета : Навчити дітей самостійно працювати з текстом Конвенції про права дитини. У грі розглядаються конкретні ситуації порушення прав дитини на прикладі літературних героїв. Основним атрибутом гри є картки з текстом телеграм від імені літературних героїв, по відношенню до яких були порушені права.

ТЕКСТ ТЕЛЕГРАМ І ВІДПОВІДІ ДО НИХ :

 1. "Рятуйте! Нас з’їв сірий вовк !"  /Червона Шапочка і бабуся  із казки Ш.Перро "Червова Шапочка", ст. 6/

 2. "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг  Гарбузу повернути його будиночок." /Цибуліно із казки Дж. Родарі "Пригоди Цибуліно", ст.11 і ст.40/

 3. "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти." /Падчерка із казки С.Маршака "Дванадцять місяців”, ст.19 і ст.31/

 4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове  царство. Мені холодно, я хочу додому." /Кай із "Снігової королеви" Г.Х.Андерсена, ст.9, ст.8/

 5. "Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку / Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш.Перро, ст.31 і ст. 16/


< Попередня   Наступна >
Головна | >>> Про проект | >>> ТЕМА ДНЯ | >>> БІБЛІОТЕКИ УКРАЇНИ: | >>> УКРАЇНІСТИКА за КОРДОНОМ | >>> УКРАЇНОМОВНІ ТВОРИ: | >>> КОРИСНІ РЕСУРСИ | >>> СУЧАСНА БІБЛІОТЕКА | >>> З ТВОРЧОГО ДОРОБКУ: | >>> ЧИТАЛЬНИЙ ЗАЛ | >>> ИГРОМАНИ. Дискусійний клуб | ФАЙЛИ | Контакт |
Підпишіться на новини!
 
ЗНАЙОМТЕСЬ:

 
 
©Copyright 2005-2007 Бібліотечний інформаційно-освітній портал
Використання інформації з рекламних та інших матеріалів цього сайту для передруку, внесення в бази даних для подальшого комерційного використання, розміщення матеріалів в ЗМІ та мережі інтернет можливе лише за умови розміщення прямого посилання на сайт http://www.librportal.org.ua

:: up::

bigmir)net TOP 100